aDAM SORNEK

architekt słowa – autor, coach, mentor, adwokat

Mentor mówi i pokazuje "jak", gdzie klient wie czego chce

Gdy coaching stał się jednym z głównych tematów internetowego hejtu rośnie popularność mentoringu. Coach pozwala klientowi odnaleźć odpowiedź na pytanie  "co?" (co chcę robić, gdzie chcę iść, co należy zmienić, co jest dla mnie ważne itp.). Mentor włącza się do gry, gdy  klient już wie "co?", ale nie wie "jak?" (jak zdobyć milion, jak przebiec maraton, jak zbudować sieć franchisingową, jak delegować zadania w firmie, jak zbudować strategię długoterminową, jak ustalić wizję i misję firmy).

Mentor dostarcza wiedzę, doświadczenie, narzędzia, zasoby, własne umiejętności. Pozwala zbudować strategię, wyznaczyć cele, etapy,  zadania jednostkowe oraz najmniejsze kroki. Uczy, ćwiczy, pomaga się rozwijać, ale też wymaga: rozlicza, sprawdza cele cząstkowe oraz efekty. Przy tym wszystkim dba o ekologię procesu i swojego klienta. Rzecz nie polega tylko na tym by przebiec maraton, zarobić pierwszy milion, ale również by zrobić to w sposób bezpieczny dla siebie, firmy, otoczenia, bliskich. Dobry mentor o tym pamięta. Pilnuje wszystkich istotnych parametrów na każdym etapie pracy z mentee. Mentoring to nauka, trening, rozliczanie, feedback, wynik, wnioski i dalsza praca w dążeniu do ponadprzeciętnych rezultatów. To model edukacyjny dla tych, którzy już wiedzą czego chcą i nie  ma w nich obaw przed solidną dawką pracy, treningu.

Biznesem zajmuję się od lat. Wiem jak zarządzać firmą, wyznaczać cele, budować misję, wizję i strategię. Szczególnie bliskie są mi tematy biznesu prawniczego (który mało wie o zarządzaniu, optymalizacji, liczeniu), ale również biznesu moich klientów (FMCG, handel, dystrybucja, transport, branża automotive). Kocham optymalizować, pracować nad wydajnością.

W ramach coachingu możesz rozwinąć swój biznes, kompetencje menedżerskie, uczyć się planować cele i osiągać zamierzone wyniki. W mentoringu liczą się liczby. Przy połączeniu mentoringu z coachingiem możesz też załatwić z jednej strony tematy osobiste, które hamują Twój prawdziwy potencjał w pracy, z drugiej biznesowe, które wpłyną na rozwój Twojej firmy. To naczynia połączone.